fbpx

H.I.I.T. Intervaltraining

Intervaltraining met pit

13 jaar en ouder

H.I.I.T. is een geweldige training voor mannen en vrouwen, met en zonder sportervaring. Een veelzijdige training die spierkracht, conditie en coördinatie verbetert en daarnaast ook de vetverbranding stimuleert. Kortom, een Total Body Workout. H.I.I.T. staat voor: High Intensity Interval Training maar je kan de intensiteit uiteraard altijd zelf verlagen naar jouw niveau.

Bij ons kan je deelnemen aan deze training zowel met als zonder gewichten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de medicine ball, bulgarian bag, kettlebell, dumbells, etc. Andere oefeningen voer je uit met je eigen lichaamsgewicht, bijvoorbeeld met opdrukken, buikspieroefeningen, lunges, squats, conditie in de speedladder, etc. De variatie in oefeningen is dus heel erg groot voor een sneller resultaat en een beter en effectievere training. De onderdelen en de indeling van de trainingen wisselen elke les, zodat het altijd een uitdaging blijft!

Deze trainingen zijn, net als onze andere lessen, altijd onder begeleiding van een docent.

Heb je weinig conditie/kracht dan doe je de oefeningen wat langzamer, heb je een hoge conditie/kracht dan doe je de oefeningen sneller en krachtiger. De docent zorgt ervoor dat iedereen de oefeningen correct uitvoert en bijvoorbeeld bij een blessure opties geeft waardoor je toch lekker mee kunt doen.