fbpx

Ga voor JOUW Next Level Lifestyle

lifestyle

De een zegt eet koolhydraatarm, de ander pleit voor een vetarm dieet… Je moet ervoor zorgen dat je voldoende sport, maar ook dat je genoeg rust neemt… Alle tips die je tegenwoordig krijgt over het verbeteren van je levensstijl zijn behoorlijk overweldigend. Soms lijkt het onmogelijk alles te combineren met de drukte van het alledaagse leven. Toch is dat mogelijk. Er zijn namelijk veel manieren waarop je met weinig moeite je levensstijl naar een hoger niveau tilt en bij Mayru helpen we je daar graag bij!

Stel prioriteiten

Het is heel begrijpelijk dat je het gezellige avondje met vrienden, die goede film en het uitslapen op zondag niet wilt missen. O, en het is al zo lang geleden dat je bij je moeder bent langs geweest, dat kan ook niet meer langer wachten. Toch zul je prioriteiten moeten gaan stellen als je meer aan jezelf wilt werken. Dit kun je gemakkelijk doen door een paar afspraken per week in te plannen… met jezelf! Neem die dan net zo serieus als afspraken met andere mensen. Zo weet je zeker dat je genoeg tijd hebt voor je eigen doelen.

Kier ervoor wel te rusten

Om meer te kunnen doen, moet je eerst genoeg energie hebben. Dat krijg je alleen door geregeld goed uit te rusten. Voldoende slapen klinkt heel simpel, maar dit gaat in de praktijk toch vaak mis (je kent het wel: nog één aflevering dan…). Dit zijn een aantal tips om toch op tijd je nestje in te kunnen duiken:
• Begin al een uur voor je bedtijd je klaar te maken: Alle tijd om je tanden goed te poetsen, crèmepjes op te smeren en je outfit al klaar te leggen voor de volgende dag.
• Neem je telefoon niet mee naar bed. Als je dan geneigd bent om hem toch te pakken, lig je al veel te lekker.
• Doe iets waar je rustig van wordt voor je naar bed gaat. Lees een boek of schrijf kort op wat je die dag gedaan hebt. Zo maak je je hoofd leeg en val je sneller in slaap.

Optimistisch en realistisch

Vol goede moed begin je aan je nieuwe uitdaging. Het enthousiasme spat er van af, je voelt je goed. En de week daarop… heb je geen zin meer. Herkenbaar? Probeer er dan realistisch naar te kijken: je gaat niet elke keer zin hebben om datgene te doen wat je met jezelf hebt afgesproken. Als je je dat realiseert, kun je daarop inspelen. Stel niet al te hoge doelen, want dan is de drempel om er aan te beginnen zo laag mogelijk. Zeg bijvoorbeeld dat je slechts tien minuten gaat sporten. De kans is groot dat wanneer je eenmaal begonnen bent, je nog langer doorgaat dan het plan was.

Wie niet sterk is moet…

Slim zijn! Je bent niet slap als je je niet aan je goede voornemens houdt uiteraard; het heeft vaak niks met (wils)kracht te maken. Een goede voorbereiding is zeker zo belangrijk. Je kunt bijvoorbeeld gezonder willen eten, maar als je daarvoor steeds naar de winkel moet, is je wilskracht al snel niet sterk genoeg. Zeker als die koekjes binnen handbereik liggen. Zorg er daarom voor dat er zo min mogelijk obstakels zijn tussen jou en je doel. Zet een fruitschaal op de eettafel en leg je sportkleren alvast klaar, dan maak je sneller de beste keuze.

Wil je nog meer tips?

Als je jezelf goed wilt voorbereiden om je levensstijl aan te pakken, is het handig om alles op een rijtje te hebben. Daarom geven wij nu gratis ’15 lifestyle tips’ weg op onze website. Dit geeft je niet alleen een boost van motivatie, maar ook een richtlijn om je aan te houden. Als je ook graag persoonlijke begeleiding wilt, dan kan dat ook door middel van coaching. Geïnteresseerd? Bel gerust en dan gaan we samen aan de slag met jouw ideale levensstijl.